Montessori, Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia centralna
(3)
Oddział Dziecięco-Młodzieżowy
(2)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 3
(1)
Dział Informacji
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1686)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Montessori, Maria (1870-1952)
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(664)
Doyle Arthur Conan
(645)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(586)
Wallace Edgar
(585)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(575)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Christie, Agatha (1890-1976)
(451)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(413)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(412)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(410)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(393)
Verne Jules
(392)
Zimnicka, Iwona (1963- )
(386)
Roberts, Nora (1950- )
(384)
Fabianowska, Małgorzata
(378)
Popławska, Anna (filolożka)
(376)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(375)
Steel, Danielle (1947- )
(369)
Poe Edgar Allan
(366)
Twain Mark
(366)
May Karl
(345)
Ludwikowska, Jolanta (1962- )
(329)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery, Lucy Maud (1874-1942)
(303)
London Jack
(299)
Shakespeare, William (1564-1616)
(293)
Leśmian Bolesław
(290)
Webb, Holly
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Beaumont, Émilie (1948- )
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Boy-Żeleński Tadeusz
(285)
Mahr Kurt
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(282)
King, Stephen (1947- )
(281)
Królicki, Zbigniew A. (1954- )
(281)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(281)
Darlton Clark
(280)
Marciniakówna, Anna
(280)
Ewers H.G
(278)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Clark, Brenda
(273)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(273)
Braiter-Ziemkiewicz, Paulina (1968- )
(271)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(270)
Донцова Дарья
(270)
Bourgeois, Paulette (1951- )
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Chmielewska, Joanna (1932-2013)
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Szancer, Jan Marcin (1902-1973)
(259)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(257)
Калинина Дарья
(257)
Szulc, Andrzej
(254)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(241)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Supeł, Barbara
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(234)
Cholewa, Piotr W. (1955- )
(233)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(233)
May Karol
(232)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Williams, Sophy
(231)
Barner G.F
(229)
Mazan, Maciejka
(229)
Prus Bolesław
(229)
Autores Varios
(228)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki, Lucjan
(221)
Balzac Honoré de
(219)
Sandemo, Margit (1924-2018)
(219)
Rzehak, Wojciech (1967- )
(217)
Stevenson Robert Louis
(217)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Metoda Montessori
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Dzieci
(1)
Geometria
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Poznanie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(6)
Matematyka
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. [Wydawnictwo, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała we współpracy z Association Montessori Internationale ; Fundacją Villa Montessori.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychogeometria / Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXVI, [2], 194, [5] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Edukacja i pedagogika
Matematyka
Psychologia
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Il segreto dell'infanzia.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. "Sekret dzieciństwa" pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: La mente del bambino.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. "Umysł dziecka" to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne. [Wydawnictwo, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład: Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365, [1] strona ; 22 cm.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne. [nota wydawcy]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej