Dąbrowska, Anna (pedagogika społeczna)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(1)
Placówka
Dział Informacji
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1663)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Dąbrowska, Anna (pedagogika społeczna)
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(662)
Doyle Arthur Conan
(644)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(585)
Wallace Edgar
(584)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(566)
Konopnicka Maria
(541)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(492)
Shakespeare William
(473)
Christie, Agatha (1890-1976)
(451)
Dickens Charles
(446)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(413)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(412)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(411)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(393)
Verne Jules
(391)
Zimnicka, Iwona (1963- )
(386)
Roberts, Nora (1950- )
(382)
Fabianowska, Małgorzata
(379)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(374)
Popławska, Anna (filolożka)
(374)
Steel, Danielle (1947- )
(370)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(359)
May Karl
(345)
Ludwikowska, Jolanta (1962- )
(327)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery, Lucy Maud (1874-1942)
(302)
London Jack
(299)
Shakespeare, William (1564-1616)
(292)
Leśmian Bolesław
(289)
Webb, Holly
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Beaumont, Émilie (1948- )
(285)
Sienkiewicz Henryk
(285)
Mahr Kurt
(284)
King, Stephen (1947- )
(281)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Królicki, Zbigniew A. (1954- )
(281)
Darlton Clark
(280)
Marciniakówna, Anna
(280)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(280)
Ewers H.G
(278)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(272)
Clark, Brenda
(271)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(269)
Bourgeois, Paulette (1951- )
(265)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Chmielewska, Joanna (1932-2013)
(264)
Донцова Дарья
(264)
Braiter-Ziemkiewicz, Paulina (1968- )
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Szancer, Jan Marcin (1902-1973)
(261)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(260)
Kühnemann Andreas
(258)
Szulc, Andrzej
(254)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(241)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Supeł, Barbara
(236)
Austen Jane
(234)
Cholewa, Piotr W. (1955- )
(233)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(233)
Vlcek Ernst
(231)
Williams, Sophy
(231)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(230)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Mazan, Maciejka
(229)
Prus Bolesław
(229)
Andersen Hans Christian
(226)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki, Lucjan
(220)
Sandemo, Margit (1924-2018)
(219)
Stevenson Robert Louis
(219)
Balzac Honoré de
(218)
Rzehak, Wojciech (1967- )
(217)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Egzamin ósmoklasisty
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura oralna
(1)
Pismo
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Streszczenie w języku angielskim.
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiczny (Uniwersytet Warszawski).
Edukacja i pedagogika
Autorka koncentruje się na problemach związanych z nabywaniem i doskonaleniem umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez młodzież. Uwzględnia szeroki kontekst kulturowy, społeczny, poznawczy i edukacyjny tego procesu. Pismo traktowane jest jako dostępne i użyteczne narzędzie rozwoju ludzkiego potencjału, które wspiera umiejętności: kategoryzacji, analizy, wnioskowania, abstrahowania oraz budowania generalizacji. Piśmienność stanowi klucz do uczestnictwa w kulturze, umożliwia korzystanie z dorobku określonej społeczności oraz ułatwia przejście od języka obrazu do języka abstrakcji i związanego z nim symbolicznego ujęcia rzeczywistości. Nabycie tej sprawności ma więc swoje konsekwencje poznawcze, społeczne i kulturowe. W wyniku obecnych przemian kultury pisma młodzież coraz częściej styka się z praktykami językowo-kulturowymi charakterystycznymi dla nowej oralności. Szybkość, skrótowość i potoczność współczesnej komunikacji językowej powodują, że w wielu obszarach staranność oraz precyzja pisanej odmiany języka postrzegane są jako nieefektywne. Podstawową przestrzenią doskonalenia tych sprawności jest edukacja szkolna, a jednym z jej obowiązków – wprowadzenie ucznia w świat pisma. Przygotowanie do obligatoryjnych egzaminów zewnętrznych odbywających się na zakończenie obowiązkowego etapu edukacji stanowi ważny element praktyki szkolnej. W jakim zakresie egzaminy umożliwiają diagnozę piśmienności młodzieży? Jak w świetle ich wyników przedstawiają się umiejętności piśmienne uczniów? Autorka udziela odpowiedzi na te pytania na podstawie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych oraz egzaminów ósmoklasisty. Badania ujawniły duże kłopoty młodzieży w konstruowaniu dłuższych wypowiedzi pisemnych, co może utrudnić pełne uczestnictwo w kulturze opartej na piśmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.011.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej