Samson, Andrzej (1947-2009)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Filia nr 1
(2)
Filia nr 4
(2)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 17
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Samson, Andrzej (1947-2009)
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(663)
Doyle Arthur Conan
(643)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(585)
Wallace Edgar
(585)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(573)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(474)
Christie, Agatha (1890-1976)
(451)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(413)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(411)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(410)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(393)
Verne Jules
(391)
Zimnicka, Iwona (1963- )
(386)
Roberts, Nora (1950- )
(384)
Fabianowska, Małgorzata
(378)
Popławska, Anna (filolożka)
(375)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(374)
Steel, Danielle (1947- )
(371)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(363)
May Karl
(345)
Ludwikowska, Jolanta (1962- )
(327)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery, Lucy Maud (1874-1942)
(302)
London Jack
(299)
Shakespeare, William (1564-1616)
(293)
Leśmian Bolesław
(290)
Webb, Holly
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Beaumont, Émilie (1948- )
(285)
Mahr Kurt
(284)
King, Stephen (1947- )
(281)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Królicki, Zbigniew A. (1954- )
(281)
Darlton Clark
(280)
Marciniakówna, Anna
(280)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(280)
Ewers H.G
(278)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Clark, Brenda
(273)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(273)
Braiter-Ziemkiewicz, Paulina (1968- )
(270)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(269)
Bourgeois, Paulette (1951- )
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Chmielewska, Joanna (1932-2013)
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(261)
Szancer, Jan Marcin (1902-1973)
(260)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Szulc, Andrzej
(254)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(241)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Supeł, Barbara
(236)
Austen Jane
(234)
Cholewa, Piotr W. (1955- )
(233)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(233)
May Karol
(232)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Williams, Sophy
(231)
Barner G.F
(229)
Mazan, Maciejka
(229)
Prus Bolesław
(229)
Autores Varios
(228)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki, Lucjan
(220)
Sandemo, Margit (1924-2018)
(219)
Balzac Honoré de
(217)
Rzehak, Wojciech (1967- )
(217)
Stevenson Robert Louis
(217)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(2)
Publicystyka polska
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Dialogi ... / Ego)
Znakomita lekcja rodzicielstwa, udzielona przez dwóch wybitnych psychoterapeutów, kładących szczególny nacisk na dobry przykład, unikanie deprecjonowania, poniżania, nieustannego karcenia i pouczania, na rzecz dowartościowywania i doceniania, konsekwentnie uczciwego, sprawiedliwego traktowania, porzucenia zapędów antyspołecznej, sztucznej izolacji, na bazie solidnego, zdrowego fundamentu, zbudowanego z trwałego wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa domowego, chroniącego możliwie jak najlepiej, przed wszelkimi destrukcyjnymi wpływami świata zewnętrznego. Rodzicielski autorytet nie może się zamienić w autorytaryzm, musi być autentyczny, a nie formalny. Jednocześnie, pamietając o wzajemnym partnerstwie, autonomii, szanowaniu odmiennych zdań, kształtowaniu umiejętności przyznawania się do własnych błędów, należy ustanawiać granice wolności, czego tak naprawdę oczekuje niedoświadczony podopieczny, by nie popaść w zagubienie, niepewność i lęk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 37.018
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Po co nam Dzieciństwo?)
Na s. red. błędny ISBN
Autor obala przeświadczenie , rozpowszechnione najczęściej w literaturze, o beztrosce najwcześniejszego etapu życia człowieka, utrwalane w świadomości społecznej przez naturę przy pomocy amnezji, neutralizującej traumatyczne przeżycia z dzieciństwa, która wydobywa na światło reflektorów idealizacji nieliczne jasne punkty. Stereotyp w perspektywie historycznej znacznie się nasila po wystąpieniu Jean'a Jacques'a Rousseau w książce "Emil...", gdzie najmłodszy przedstawiciel ogniska domowego umieszczony jest na piedestale życia rodzinnego. Szczególnie dojmujące są cierpienia noworodka i najmłodszego dziecka, począwszy od "skrajnego przerażenia" tuż po urodzinach i komunikacyjną bezradność nawet wobec najbliższego otoczenia. Równie trudnym, a momentami jeszcze gorszym etapem życia nieukształtowanej jednostki staje sie nastoletni okres szkolny, kiedy to ciężkie edukacyjne stresy, splatają się z koszmarem bolesnego przepoczwarzania się w dojrzałego, emocjonalnie i zmysłowo bardziej ustabilizowanego człowieka. Dzieci i młodzież stale i nieuchronnie narażone są na ciosy nie tylko ewidentnie patologicznych opiekunów i środowiska, ale padają również ofiarą drobnych z pozoru błędów, słabości i rutyny podstawowej, otaczającej ich tkanki ochronnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej