Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(103)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(92)
Proza
(58)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Poradniki i przewodniki
(13)
Audiobooki
(6)
E-booki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Filmy i seriale
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(193)
wypożyczone
(52)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia centralna
(46)
Wypożyczalnia dla dzieci
(17)
Oddział Dziecięco-Młodzieżowy
(21)
Czytelnia Oddziału Dziecięco-Młodzieżowego
(1)
Filia nr 1
(15)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 3
(14)
Filia nr 4
(20)
Filia nr 5
(15)
Filia nr 6
(7)
Filia nr 7
(14)
Filia nr 8
(4)
Filia nr 10
(7)
Filia nr 14
(3)
Filia nr 15
(6)
Filia nr 17
(25)
Filia nr 18
(4)
Filia nr 19
(1)
Filia nr 21
(4)
Dział Informacji
(7)
Mediateka
(13)
Autor
Kosior, Filip (1992- )
(4)
Szamałek, Jakub (1986- )
(4)
Beręsewicz, Paweł (1970- )
(3)
Mróz, Remigiusz (1987- )
(3)
Szamałek, Jakub (1986- ). Ukryta sieć
(3)
Carter, Chris (1965- )
(2)
Grochola, Jakub (1992- )
(2)
Kluza, Mikołaj
(2)
Kosik, Rafał (1971- )
(2)
Kreft, Jan
(2)
Moss, Marcel
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Seager, Charlotte
(2)
Sosnowska, Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Studziński, Adam
(2)
Szling, Agnieszka
(2)
Taper, Agnieszka E
(2)
Vaynerchuk, Gary (1975- )
(2)
Witkiewicz, Magdalena (1976- )
(2)
Aleksander, Vanessa
(1)
Alhamza, Abdelaziz
(1)
Almusari, Mohamad
(1)
Andryka, Dagmara (1976- )
(1)
Andryka, Dagmara (1976- ). Anna Maria Kier
(1)
Bardadyn, Barbara
(1)
Bates, Laura
(1)
Batorowska, Hanna
(1)
Berry, Lucinda
(1)
Biernacka, Matylda (tłumaczka)
(1)
Bies, Sylwia (1988- )
(1)
Bjärbo, Lisa (1980- )
(1)
Bobrowski, Szymon (1972- )
(1)
Borowski, Mateusz
(1)
Borycka-Zakrzewska, Joanna
(1)
Broda, Tomasz (1967- )
(1)
Brunstrøm, Thomas (1977- )
(1)
Byczek, Zuzanna
(1)
Bębas, Sylwester (1981- )
(1)
Chamberlain, Doug (1973- )
(1)
Christoffersen, Thorbjørn (1978- )
(1)
Chrzanowska-Gancarz, Małgorzata
(1)
Cichawa, Paweł
(1)
Clooney, Amal (1978- )
(1)
Coiro, Kat
(1)
Cribb, Victoria
(1)
Cronenweth, Jeff (1962- )
(1)
Czaja, Andrzej
(1)
Czartoryski, Bartosz
(1)
D'Amelio, Charli (2004- )
(1)
Davis, Jon (1969- )
(1)
De Kock, Kaat
(1)
Drobkiewicz, Justyna
(1)
Dziedzic, Olga (1986- )
(1)
Eggers, Dave (1970- )
(1)
Eisenberg, Jesse (1983- )
(1)
Fincher, David (1962- )
(1)
Fisher, Max
(1)
Fraser, Brendan (1968- )
(1)
Frier, Sarah
(1)
Frydrych, Renata
(1)
Fuglehaug, Randi
(1)
Gajlewicz-Korab, Katarzyna
(1)
Gallagher, Billy (1992- )
(1)
Garbula, Ewelina
(1)
Garfield, Andrew (1983- )
(1)
Garrod, Beth
(1)
Glaeser, Zygfryd (1963- )
(1)
Glombik, Konrad (1970- )
(1)
Grabarek, Joanna
(1)
Green, Simon James
(1)
Greenberg, Jackson
(1)
Grzegrzółka, Irmina
(1)
Grzybczyk, Katarzyna
(1)
Gądek, Mariusz (1982- )
(1)
Gładysek, Joanna
(1)
Halvorsen, Anne Gunn (1984- )
(1)
Halvorsen, Anne Gunn (1984- ). Halve kongeriket
(1)
Hamoud
(1)
Hansen, Anders (1974- )
(1)
Hassan
(1)
Heineman, Matthew
(1)
Horst, Jørn Lier (1970- )
(1)
Horst, Jørn Lier (1970- ). William Wisting
(1)
Hussam
(1)
Irzykowski, Jarosław
(1)
Jacaszek, Michał (1972- )
(1)
Jackson, Corrie
(1)
Jaskiernia, Alicja
(1)
Jędrzejko, Mariusz
(1)
Kamenetz, Anya
(1)
Kardaras, Nicholas (1964- )
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Karłowska, Katarzyna
(1)
Kasprzak, Kaja
(1)
Koman, Jacek (1956- )
(1)
Komasa, Jan (1981- )
(1)
Komasa, Wiesław (1949- )
(1)
Komerski, Grzegorz
(1)
Kowalczyk-Nowak, Agnieszka
(1)
Kruk, Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(58)
2010 - 2019
(50)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(97)
Kraj wydania
Polska
(107)
Ukraina
(2)
Język
polski
(103)
angielski
(3)
ukraiński
(2)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(17)
14-17 lat
(16)
Młodzież
(16)
Dzieci
(10)
6-8 lat
(4)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(35)
Literatura amerykańska
(10)
Literatura angielska
(9)
Film amerykański
(4)
Literatura francuska
(2)
Literatura norweska
(2)
Film polski
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura filipińska
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Media społecznościowe
(98)
Internet
(21)
Nastolatki
(15)
Cyberprzemoc
(8)
Dzieci
(7)
Młodzież
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Kobieta
(6)
Dziennikarstwo śledcze
(5)
Influencerzy
(5)
Rzeczywistość wirtualna
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Tajemnica
(5)
Wpływ (politologia)
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(4)
Dezinformacja
(4)
Hakerzy
(4)
Julita Wójcicka (postać fikcyjna)
(4)
Mowa nienawiści
(4)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(4)
Seryjni zabójcy
(4)
Stalking
(4)
Uczniowie
(4)
Uzależnienie od Internetu
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zakochanie
(4)
Bohaterstwo
(3)
Dziennikarze
(3)
Facebook (portal społecznościowy)
(3)
II wojna światowa (1939-1945)
(3)
Inwigilacja
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Marketing społecznościowy
(3)
Pisarze
(3)
Policjanci
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Prawo do prywatności
(3)
Przyjaźń
(3)
Ratowanie Żydów i pomoc Żydom (1939-1945)
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zabójstwo
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Autoprezentacja
(2)
Boże Narodzenie
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziewczęta
(2)
Fonoholizm
(2)
Instagram
(2)
Język ukraiński
(2)
Krytyka społeczna
(2)
Kultura uczestnictwa
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Okrucieństwo
(2)
Osoby zaginione
(2)
Oszustwo
(2)
Pornografia dziecięca
(2)
Problemy społeczne
(2)
Prostytucja
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia kryminalistyczna
(2)
Robert Hunter (postać fikcyjna)
(2)
Samorealizacja
(2)
Samotne matki
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Selfie
(2)
Sukces
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Twitter
(2)
Wakacje
(2)
Wsie
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Wybory życiowe
(2)
YouTuberzy
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Aktorzy
(1)
Aktywizm społeczny
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza danych
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Blog
(1)
Blogerzy
(1)
Bunt
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cywilizacja
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
D'Amelio, Charli (2004- )
(1)
Demokracja
(1)
Depresja
(1)
Dorosłość
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dyskryminacja
(1)
Temat: dzieło
Circle
(1)
Miliarderzy z przypadku
(1)
Temat: czas
2001-
(29)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Choszczówka (Warszawa ; część miasta)
(3)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Belgia
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Filipiny
(1)
Hiszpania
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Oslo (Norwegia)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Powieść
(34)
Thriller
(20)
Poradnik
(14)
Powieść obyczajowa
(14)
Kryminał
(8)
Opracowanie
(7)
Reportaż
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Powieść psychologiczna
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Publicystyka
(3)
Science fiction
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Broszura
(2)
Dramat filmowy
(2)
Esej
(2)
Film fabularny
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Film amerykański
(1)
Film biograficzny
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film sensacyjny
(1)
Humor rysunkowy
(1)
Karykatura
(1)
Komiks autobiograficzny
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Relacja z podróży
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Satyra
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
109 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kraj, w którym umrę / Marcin Matczak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2023. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Książka dostępna także jako e-book.
Polityka, politologia, administracja publiczna
Socjologia i społeczeństwo
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak będzie wyglądała Polska bez was? Za 50, 60 czy 100 lat? Czy zapanuje w niej chaos polityczny i moralny, a w badaniach opinii publicznej wszyscy będą mówić, że stracili sens życia? Czy raczej chaos ktoś zastąpi zamordyzmem – porządkiem narzuconym siłą? A może nie będzie tak źle? Czy nieuchronnie staczamy się w skrajności? Jakie są konsekwencje tego, że uśmierciliśmy Boga? Jak nowe technologie, mem i beka stały się terapiami, dzięki którym próbujemy sobie radzić z rzeczywistością? Dlaczego emocje wyparły racjonalne myślenie i jak bardzo jest to niebezpieczne? Czy unikacze różnorodności mogą się dogadać z jej piewcami? W nowej książce Marcin Matczak próbuje zrozumieć, jak zmienia się Polska pod wpływem przenikającej nasze życie publiczne propagandy nienawiści. Wyjaśnia, że szaleństwo polaryzacji i dążenie do wzajemnego unicestwienia nikomu nie przyniosą korzyści. Obnaża techniki, którymi posługują się populiści – zarówno prawicowi, jak i lewicowi – demaskuje ich działania, markujące tworzenie lepszej przyszłości, a w istocie prowadzące do destrukcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.334.3 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Informatyka i technologie informacyjne
Socjologia i społeczeństwo
W zderzeniu z nowoczesnością człowiek zawsze staje między marzeniem a planem, przezornością a odwagą, spontanicznym poddaniem się biegowi rzeczy a kontrolą przemian. Alvin Toffler, który zasłynął jako autor książki Szok przyszłości, stwierdził, że słowo „zmiana” jest kluczem do zrozumienia współczesnego czasu. Zmiana i innowacyjność są stale poszukiwane, mają swoją wartość na rynku, gdyż efektem jest ciągle nowa oferta. Zmiany te jednak mogą okazać się zbyt szybkie, powodują zamieszanie w psychice, która nie zdąży przywyknąć do wielu otaczających zjawisk, zanim znikną w fali nowych ofert i propozycji. Czynnikiem największych zmian jest technika i nowe technologie, które stwarzają zjawisko nazywane inwazją nowości. Pierwszym znakiem zmian jest radykalne zerwanie z przeszłością. Skraca się także znacznie kontakt ludzi z konkretnymi rzeczami: każda jest „na chwilę”, wymiatana ze świadomości przez kolejne mody i trendy. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina, relacje międzyludzkie
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Socjologia i społeczeństwo
"Nasz opór przed cyfrową zabawą jest jak opór Sokratesa przed słowem pisanym. Jest daremny. Twoje dzieci potrzebują twojej pomocy." Opierając się na przełomowych badaniach w dziedzinie ekonomii, psychologii, filozofii oraz edukacji, dr Jordan Shapion kończy z bojaźliwym załamywaniem ąk, które często towarzyszy dyskusji o dzieciach i technologii. Jedo książka zawiera konkretne, praktyczne rady, jak efektywnie wychowywać i edukować dzieci w zglobalizowanym nowym świecie i jakich narzędzi do tego używać. Książka przedstawia aktualny, inspirujący i pozytywny obraz współczesnych dzieci, które mogą stworzyć świat postępowy, róznorodny, wartościowy i połączony na wiele różnych sposobów. Świat, którego dzisiejsi dorośli nie są w stanie sobie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyróżnienie w Konkursie Literatyry Dziecięcej im. Haliny Skrobiszewskiej 2013.
W szkole zostaje ogłoszony konkurs na projekt gimnazjalny polegający na spopularyzowaniu postaci miejscowego bohatera. Coraz częściej poprzez Facebooka i komunikatory wyobraźnią młodych zaczyna władać nazwisko "Marczuk". Kim jest Marczuk? Pisarzem, science-fiction, pionierem ekologii, doradcą Lady Gagi do spraw koloru paznokci? Interesują się nim wszyscy - i Adam, i didżej Koniu, i dyrektor, a nawet... Kuratorium Oświaty! Cała Polska wręcz huczy od plotek o bohaterze z Choszczówki. [Nota Wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Czytelnia Oddziału Dziecięco-Młodzieżowego
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Galeria Książki Dziecięcej (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie lajki Marczuka / Paweł Beręsewicz. - Wydanie IV. - Łódź : Literatura, 2020. - 126, [1] strona ; 22 cm.
(Plus Minus 16)
Książka dostępna także jako e-book.
W szkole zostaje ogłoszony konkurs na projekt gimnazjalny polegający na spopularyzowaniu postaci miejscowego bohatera. Coraz częściej poprzez Facebooka i komunikatory wyobraźnią młodych zaczyna władać nazwisko "Marczuk". Kim jest Marczuk? Pisarzem, science-fiction, pionierem ekologii, doradcą Lady Gagi do spraw koloru paznokci? Interesują się nim wszyscy - i Adam, i didżej Koniu, i dyrektor, a nawet... Kuratorium Oświaty! Cała Polska wręcz huczy od plotek o bohaterze z Choszczówki. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie lajki Marczuka / Paweł Beręsewicz. - Wydanie V. - Łódź : Literatura, 2023. - 126, [1] strona ; 22 cm.
(Plus Minus 16)
Książka dostępna także jako e-book.
W szkole zostaje ogłoszony konkurs na projekt gimnazjalny polegający na spopularyzowaniu postaci miejscowego bohatera. Coraz częściej poprzez Facebooka i komunikatory wyobraźnią młodych zaczyna władać nazwisko "Marczuk". Kim jest Marczuk? Pisarzem, science-fiction, pionierem ekologii, doradcą Lady Gagi do spraw koloru paznokci? Interesują się nim wszyscy - i Adam, i didżej Koniu, i dyrektor, a nawet... Kuratorium Oświaty! Cała Polska wręcz huczy od plotek o bohaterze z Choszczówki. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
urlop pracownika
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Historia
Media i komunikacja społeczna
Polityka, politologia, administracja publiczna
Socjologia i społeczeństwo
LAUREATKA POKOJOWEJ NAGRODY NOBLA 2021 DZIENNIKARKA, KTÓRA PATRZY NA RĘCE DYKTATOROWI FILIPINKA, KTÓREJ WOŁANIE USŁYSZAŁ ŚWIAT Walka Marii Ressy definiuje nasze czasy. Na całym świecie trafia do więzień i zostaje zamordowanych więcej dziennikarzy niż kiedykolwiek wcześniej, odkąd zaczęto te przypadki rejestrować. Jest też dziś więcej państw autokratycznych niż demokratycznych. "Jak stawić czoła dyktatorowi" to opowieść o tym, jak demokracja umiera godzona tysiącem cięć, historia o tym, jak niewidzialna bomba zdetonowana w internecie zabija naszą wolność. Mapuje sieć dezinformacji, która oplotła cały świat: od wojen narkotykowych na Filipinach, przez amerykański Kapitol, brytyjski brexit, rosyjską i chińską cyberwojnę, Facebooka i Dolinę Krzemową, po nasze własne „niewinne” kliknięcia i nasze własne głosy. Nie ma większej tyranii niż ta, która działa pod osłoną prawa i w imię sprawiedliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323.25/.26 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystko o Charli : przewodnik po życiu w zgodzie ze sobą / Charli D'Amelio ; [przekład: Anna Rogozińska]. - Warszawa : Mamania, copyright 2020. - 188, [4] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
Rodzina, relacje międzyludzkie
Rozwój osobisty
Jako piętnastolatka przekroczyła na TikToku 50 milionów obserwujących. Ale kto się kryje za postami? Po raz pierwszy Charli dzieli się intymnymi szczegółami ze swojego życia: jak radziła sobie z wyzwaniami i cyberprzemocą, kim była jako mała dziewczynka i czym jest dla niej rodzina. Charli pokazuje, jak rozwijać swoją obecność w mediach społecznościowych i przyjaźnie w prawdziwym życiu, aby tworzyć swoją tożsamość. Mnóstwo ciekawostek z życia Charli, ekskluzywne zdjęcia, szczere wypowiedzi składają się na ten wyjątkowy przewodnik po życiu, który stanie się Twoim nowym źródłem informacji. [Wydawnictwo, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 077.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia
Informatyka i technologie informacyjne
Socjologia i społeczeństwo
Wszyscy znamy historie JOBSA, MUSKA i BEZOSA oraz ich legendarnych firm założonych w garażu. A jak wyglądają narodziny start-upu teraz – w świecie, gdzie wszystko podzielili między sobą Facebook i Google? Poznaj historię Evana SPIEGLA – bezczelnego chłopaka, autora jednej z najpopularniejszych aplikacji w historii, który odrzucił ofertę miliarda dolarów od Marka Zuckerberga. Zyskał tym samym śmiertelnego wroga i jeszcze większą fortunę, bo w chwili wejścia Snapchata na giełdę jego udziały osiągnęły wartość ponad sześciu miliardów. Sukces zawdzięczał nie tylko kreatywności, ale i bezwzględności, którą okazał w konflikcie z przyjacielem i współtwórcą apki. To też opowieść o samym Snapchacie, który sprawił, że social media znów zyskały prywatny wymiar. Nawet jeśli nie masz go w swoim smartfonie, to i tak korzystasz z jego rozwiązań na Instagramie, Facebooku i w innych aplikacjach. Samozwańczy wizjoner Evan Spiegel zrozumiał, że liczą się nie tylko lajki, ale przede wszystkim kontakt – bezpośredni i osobisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004A/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polska przydrożna / Piotr Marecki. - Wydanie I. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne Sp. z o.o., 2020. - 199, [1] strona : fotografie ; 22 cm.
Socjologia i społeczeństwo
Podróże i turystyka
Etnologia i antropologia kulturowa
Początek piekielnie gorącego lata 2019. 15 dni spędzonych w drodze, 4872 kilometry na liczniku. Setki miasteczek, wsi, wiosek i przysiółków. Drogi, ale częściej bezdroża. Wykładowca UJ i bywalec literackich knajp pewnego dnia znika z Krakowa. Omijając duże miasta, zabytki, kościoły, muzea, jedzie przez krainy kebabów, pizzerii i nieczynnych barów. Przemierza Polskę powiatową, gubiąc się na leśnych żwirówkach i polnych szutrówkach. Z premedytacją nie używa GPS-u, przez co błądzi i nierzadko wraca do miejscowości, w których już był. Zapisuje, co widzi, relacjonuje spotkania z mieszkańcami. Fotografuje przydrożne atrakcje: szyldy, małą gastronomię, geesy, cepeeny, ogródkowe instalacje z opon samochodowych. O tej Polsce opowiada w rozmowach telefonicznych swojej narzeczonej, która razem z kotami została w Krakowie. Skwar leje się z nieba i nic się nie dzieje. Tylko na Instagramie pojawia się #on_the_road, ale zamiast Route 66 jest w najlepszym razie droga 816.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media i komunikacja społeczna
Psychologia
Socjologia i społeczeństwo
Aktualnie najbardziej wszechstronną i uniwersalną płaszczyzną komunikacji i interakcji międzyludzkich jest relatywnie nowa przestrzeń tworzona przez światową sieć komputerową – zwana cyberprzestrzenią. Nie jest rzeczą przypadku, że właśnie w tej przestrzeni współcześnie w sposób najbardziej wszechstronny i powszechny próbuje się spełniać właśnie ta grupa pokoleniowa. Cyberaktywność młodego pokolenia w sposób szczególny manifestuje się poprzez wyselekcjonowane serwisy społecznościowe, różnego rodzaju komunikatory, portale tematyczne itp. […] [Z Wprowadzenia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.738.5.056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia
Socjologia i społeczeństwo
Informatyka i technologie informacyjne
Sam problem cyberprzestrzeni, obecności w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, że istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Cieszy fakt, że czytelnik otrzymuje tak zaawansowane merytorycznie narzędzie dla takich właśnie możliwych ? i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki ? namysłów i działań. [dr hab. prof. AJP Paweł Prüfer]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia i społeczeństwo
Medycyna i zdrowie
Psychologia
Jak pokonać uzależnienie od smartfona i internetu. Internet jest jak złota rybka - zdolna spełnić każde nasze marzenie, ale również może ściągnąć użytkownika na dno, do szamba zagrożeń. Krzysztof Piersa jest autorem trzech książek i terapeutą uzależnień. Prowadzi kanał na Youtube i spotyka się z młodzieżą oraz dorosłymi borykającymi się z uzależnieniami. Poradnik skupia się na problemie uzależnienia od smartfonów i internetu. W książce znajdziemy informacje, jak diagnozować takie uzależnienie, jakie są pozytywne i negatywne strony korzystania z internetu, co należy do największych zagrożeń sieci, jakie są konsekwencje uzależnienia i jego pierwsze objawy. Konkretne wskazówki krok po kroku wyjaśniają, jak sobie z takim uzależnieniem radzić. Książka skierowana jest do rodziców i pedagogów obserwujących rosnący problem uzależnienia w najbliższym otoczeniu, osób zaniepokojonych uzależnieniem swoich bliskich oraz osób rozpoznających uzależnienie również u siebie, również młodzieży. [Wydawca, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współfinansowanie: Politechnika Gdańska
Gospodarka, ekonomia, finanse
Media i komunikacja społeczna
Socjologia i społeczeństwo
To książka o władzy platform Facebooka i Google, o kontrolowaniu człowieka, grup społecznych, a nawet państw. O „magii” uzależniania ludzi, celebracji osobliwych mitów, kulcie porażki, mirażach bogactwa, kreatywności i kariery. To książka o algorytmizacji codziennego życia, feudalnych stosunkach na platformach, ich niewolnikach i menedżerach pokutnikach. O zarządzaniu antykonkurencyjnymi platformami, o „strefach zabójstw” rynkowych rywali. To wreszcie książka o utowarowieniu wszystkiego – od miłości po nienawiść – o tyranii iluzji, o redefiniowaniu znaczeń w cyberprzestrzeni ludzkiej aktywności, o obsesji pomiarów każdego aspektu życia z nadrzędną misją i wiarą, że można naprawiać świat, tworząc jeszcze lepszy algorytm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 077.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Mamy przyjemność zaprezentować kolejny numer „Informatyki Ekonomicznej”. Dzięki składanym przez autorów cennym naukowo tekstom, jak również coraz szerszej rzeszy czytelników nasze czasopismo rozwija się, uzyskując pozytywne oceny podczas akredytacji oraz ewaluacji. W każdym zeszycie przedstawiamy wyniki badań, przemyślenia oraz propozycje autorów będących przedstawicielami różnych ośrodków naukowo-badawczych, w których realizowane są projekty badawcze z obszaru rozwoju oraz zastosowań ekonomicznych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wśród autorów niniejszego zeszytu znalazły się osoby reprezentujące tak renomowane uczelnie, jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Politechnika Częstochowska czy Uniwersytet Szczeciński. Kilka z przedłożonych artykułów napisanych zostało we współpracy z praktykami biznesowymi, których doświadczenia i poglądy podnoszą walory aplikacyjne oraz badawcze naszej publikacji. Należy również podkreślić, że nie wszystkie nadesłane do wydawnictwa opracowania spełniają wymogi formalno-merytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość artykułów zawartych w prezentowanym opracowaniu. Wszystkie przysyłane przez autorów teksty poddawane są szczegółowej recenzji przez dwóch niezależnych recenzentów, którzy zgodnie z procedurą wydawniczą nie mogą znać autorów ocenianych prac. Obecnie w naszym czasopiśmie w wyniku wieloetapowej oraz surowej pod względem formalnym i merytorycznym weryfikacji przyjmowanych jest do druku około 25% nadesłanych referatów. Jako redaktor niniejszego wydania pragnę podziękować wszystkim autorom, którzy zechcieli się podzielić swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składam podziękowanie recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny artykułów. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Media społecznościowe zawładnęły nie tylko czasem wolnym ich użytkowników, lecz także budżetami komunikacyjnymi firm, które doskonale odnajdują się w ich przestrzeni. Stały się one również doskonałymi platformami do rozwoju influencer marketingu, a osoby influencerów zyskują tam status gwiazd. Ich niezwykły potencjał nie mógł umknąć właścicielom marek, dla których influencerzy każdego dnia stają się wyjątkowymi ambasadorami, adwokatami, a w wielu wypadkach także rzecznikami. lnfluencer marketing to obecnie jedno z najbardziej kreatywnych narzędzi komunikacyjnych, w połączeniu z nowymi mediami tworzące w oczach potencjalnego i aktualnego klienta niezwykłą wartość, której oryginalność inspiruje, motywuje i kreuje bardzo konkretne działania nabywcze. Co warte podkreślenia, influencer marketing wydaje się nie znać ograniczeń wiekowych, doskonale daje sobie radę zarówno w najmłodszych, jak i najstarszych grupach odbiorców, stwarzając tym ostatnim szanse na nieznane im dotychczas doznania. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Z dużą przyjemnością przedstawiamy kolejny numer kwartalnika „Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics”. Niniejszy numer zawiera artykuły przedstawiające wyniki badań naukowych autorów dotyczących zastosowania nowoczesnych rozwiązań ICT w informatyce biznesowej. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych znajduje swoje odzwierciedlenie w codziennej praktyce biznesowej polskich przedsiębiorstw. Szybko upowszechniają się technologie mobilne, media społecznościowe są zaś coraz częściej wykorzystywane w praktyce biznesowej. Obserwujemy szybki rozwój prac badawczych w zakresie odkrywania wiedzy zarówno z tradycyjnych baz danych, jak i z tekstów. Na problematykę analizowania dużych wolumenów danych nie tylko biznesowych, ale i medycznych również zwrócono uwagę w niniejszym numerze. Czytelnik odnajdzie w nim także artykuły poświęcone zagadnieniom ontologii. Przez wielu naukowców nadal prowadzone są prace badawcze nad wspomaganiem procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwach. Badacze koncentrują się na zagadnieniach projektowania czy wdrażania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, a inni skupiają swoją uwagę na problematyce miękkich aspektów zarządzania, jak kapitał ludzki czy tzw. social business.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej