Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Gry i zabawki
(16)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dzieci
(14)
Oddział Dziecięco-Młodzieżowy
(2)
Autor
Korzeniewski, Przemysław
(7)
Franz, Klemens
(3)
Kiesling, Michael
(3)
Quilliams, Chris
(3)
Rosenberg, Uwe
(3)
Haberka, Karolina
(2)
Korzeniowski, Przemysław
(2)
Leacock, Matt
(2)
Matłosz, Michał
(2)
Pfister, Alexander (1971- )
(2)
Rymsza, Anna
(2)
Franz, Klemens (1979- )
(1)
Friese, Friedman
(1)
Friese, Friedmann
(1)
Gyom
(1)
Jordan, Fred
(1)
Kalusky, Maura
(1)
Kanaani, Atha
(1)
Kobiela, Grzegorz
(1)
Kobilke, Victor
(1)
Korzeniewska, Małgorzata
(1)
Kramer, Wolfgang (1942- )
(1)
Lapp, Kasper
(1)
Lieske, Harald
(1)
Lohausen, Dennis
(1)
Lohausen, Denns
(1)
Pelikan, Andreas (1973- )
(1)
Quiliams, Chris
(1)
Resch, Andreas
(1)
Resenberg, Uwe
(1)
Seyfarth, Andreas
(1)
Walker-Harding, Phil
(1)
Yager, Chuck D
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
9-13 lat
(9)
Dzieci
(8)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
6-8 lat
(1)
Temat
Krowa
(1)
Lamy (ssaki)
(1)
Owoce
(1)
Rolnicy
(1)
Wikingowie
(1)
Temat: miejsce
Ameryka Północna
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(16)
Gry strategiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(10)
16 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Wysokie napięcie / Friedman Friese ; oprac. graf. Maura Kalusky ; [tł. Przemysław Korzeniowski]. - Wrocław : Lacerta, cop. 2012. - 1 pudełko : wym. pudełka 27x37x7,5 cm + instrukcja.
Gra dla 2-6 osób. Czas rozgrywki : 120 min.
Zawartość pudełka: 1 dwustronna plansza, pieniądze w walucie Elektro, 132 stracje transformatorowe, 84 drewnianych znaczników surowców, 6 kart pomocniczych, 42 karty elektrowni, 1 karta "Etap 3", instrukcja.
Wiek graczy : powyżej 12 lat.
W "Wysokim Napięciu" każdy gracz reprezentuje kompanię energetyczną posiadającą sieć elektrowni. Celem każdej z nich jest dostarczanie prądu do miast. Podczas rozgrywki grający licytują elektrownie i kupują surowce niezbędne do produkcji energii. Muszą oni także rozszerzać swoją sieć energetyczną, aby zapewnić prąd rosnącej liczbie miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 4 plansze, 100 płytek, 9 żetonów warsztatów, 4 znaczniki punktacji, 1 płytka gracza rozpoczynającego, woreczek, instrukcja.
Gra dla 2-4 graczy. Czas rozgrywki 30-45 min.
Hobby i czas wolny
Azulejos - oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami. W grze Azul wcielisz się w artystę, układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Évorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 9 żetonów warsztatów, 4 plansze pałaców, 32 plansze kwater, 4 pionki witrażystów, 8 znaczników, 100 żetonów tafli szkła, 1 plansza punktacji, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 "szklana wieża", 1 woreczek, 1 instrukcja
Gra dla 2-4 graczy. Czas rozgrywki 30-45 min.
Hobby i czas wolny
Witrażyści z całego świata - witajcie w Sintrze i jej pałacach! Sprawdźmy, kto stworzy najładniejsze, zapierające dech w piersiach witraże do pałacowych okien. Po ukończeniu prac przy układaniu mozaik w pałacu w Évorze, król Portugalii Manuel I postanowił zlecić najlepszym światowym witrażystom przyozdobienie okien królewskiego pałacu w Sintrze. Jesteś witrażystą i właśnie teraz nadeszła twoja życiowa okazja, aby zademonstrować królowi i krajowi swoje doskonałe umiejętności. Czy uda ci się stworzyć najbardziej okazałe i najpiękniejsze witraże w całej Portugalii? W grze Azul: Witraże Sintry będziecie pozyskiwać kolorowe tafle szkła od dostawców i tworzyć z nich witraże, którymi ozdobicie pałacowe okna. Przez 6 rund będziecie zdobywać punkty za przemyślane rozmieszczanie witraży, mając na uwadze, że drogocenny materiał jest delikatny i może się łatwo stłuc. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: plansza doliny, 4 plansze graczy, 55 drewnianych klocków domina z rysunkami zwierząt, 74 drewniane znaczniki roślin, 21 żetonów nagród, 4 znaczniki punktacji, 30 żetonów chmur, znacznik jokera, instrukcja.
Gra dla 2-4 graczy. Czas rozgrywki 45-60 min.
Wiek 8+.
Hobby i czas wolny
Pomóżcie naturze odzyskać dawne piękno, doprowadzając zaniedbaną i zanieczyszczoną dolinę do jej dziewiczego stanu. Zdobywajcie punkty za sprowadzanie do doliny zwierząt, układając płytki domina wzdłuż rwących potoków, oraz za sadzenie drzew i krzewów na przylegających do nich nieużytkach. Gdzie najlepiej zasadzić swoje rośliny? Który moment na to będzie najbardziej odpowiedni? To tylko niektóre pytania, na które będziecie musieli znaleźć odpowiedź, aby wygrać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pandemia / Matt Leacock ; grafika Chris Quiliams ; [tł. Przemysław Korzeniowski]. - Wrocław : Lacerta, cop. 2013. - 1 pudełko : wym. pudełka 22,5x30,5x7,5 cm + instrukcja.
Gra dla 2-4 osób. Czas rozgrywki : 45 min.
Zawartość pudełka: plansza do gry, 7 kart postaci i odpowiadające im pionki, 6 stacji badawczych, 6 drewnianych znaczników, 96 znaczników chorób, 48 kart infekcji, 59 kart gry, karty pomocy, instrukcja.
Wiek graczy : powyżej 10 lat.
Jako najbardziej utalentowani członkowie zespołu zwalczającego epidemie, musicie wynaleźć lekarstwa na cztery śmiertelne choroby, jednocześnie powstrzymując ich rozprzestrzenianie. Wasz zespół będzie podróżować po całym świecie, lecząc zarażonych oraz poszukując składników niezbędnych do wynalezienia lekarstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: plansza główna, 54 żetony pomocników, 18 żetonów niebezpieczeństwa, 22 żetony tipi, 4 plansze graczy, 4 żetony pomocnicze (dwustronne), 4 drewnianych ranczerów, 4 drewniane znaczniki lokomotyw, 56 drewnianych znaczników gracza, 4 drewniane znaczniki certyfikatów, 92 karty krów, 28 karty celów, 47 żetonów budynków, 5 żetonów zawiadowców stacji, 55 żetonów monet, żeton rynku pracy, notatnik punktacji, instrukcja: 16 stron.
Gra dla 2-4 graczy. Czas rozgrywki 75-150 min.
Wiek graczy 12+.
Hobby i czas wolny
Ameryka, druga połowa XIX wieku: jesteście ranczerami i nieustannie gnacie swoje stada z Teksasu do Kansas City, szlakiem zwanym "Great Western Trail". U celu wędrówki, sprzedajecie krowy i wysyłacie je w dalszą drogę pociągiem. Pozwala to zarabiać pieniądze i gromadzić punkty zwycięstwa. Jest więc oczywiste, że każdorazowo po przybyciu do Kansas City, chcesz mieć najbardziej wartościowe stado. Wymaga to nie tylko trzymania stada w dobrej kondycji, ale także efektywnego wykorzystania usług, oferowanych w napotkanych wzdłuż szlaku budynkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Le Havre / Uwe Resenberg ; il. Klemens Franz. - Gdańsk : Lacerta, cop. 2013. - 1 gra (wiele elementów) : tektura, kolor. ; wym. pudełka 32x23x7 cm + instrukcja.
Czas gry: 100-200 min. Liczba graczy: 1-5.
Pudełko zawiera: 1 dodatek do instrukcji: przegląd budynków, 3 plansze, 5 znaczników graczy (po jednym w kolorze gracza), 5 znaczników statków (po jednym w kolorze gracza), 420 żetonów, 110 kart.
Wiek graczy: 12+.
"Le Havre" to gra o zarządzaniu portem, budowaniu statków oraz wznoszeniu budynków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MAGAZYN (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Agricola / Uwe Rosenberg ; il. Klemens Franz ; tł. Przemysław Korzeniewski i Małgorzata Korzeniewska. - Wrocław : Lacerta, cop. 2008. - Plansze, karty, kartonowe żetony, drewniane znaczniki : il. kolor. ; 31x22x7 cm + instrukcja.
Zawartość pudełka: 9 dwustronnych plansz, 138 znaczników zasobów, 38 żetonów żywności, 54 figurki zwierząt, 25 znaczników członków rodziny, 75 ogrodzeń, 20 obór, 24 żetony chat, 33 żetony kamiennego domu/zaoranych pól, 3 żetony gość/żądanie, 9 żetonów mnożenia, 1 notes do punktacji, 1 instrukcja, 1 znacznik gracza startowego, 360 kart (2 karty stosów, 169 kart pomocników, 149 kart usprawnień, 14 kart rund, 16 kart akcji, 5 kart żebrania, 5 kart podsumowania).
Liczba graczy: 1-5.
Czas gry: 30 min*liczba graczy.
Wiek graczy: od 12 lat.
Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 1 główna plansza czasu, 2 plansze kołder, 8 niebieskich żetonów skrawków materiału (kwadratowe etykiety) 15 kolorowych żetonów skrawków materiału (okrągłe etykiety), 31 żetonów guzików, 2 znaczniki czasu, 6 żetonów skórzanych łatek, 1 pionek neutralny, instrukcja.
Gra dla 2 graczy. Czas gry 10 min.
Wiek graczy 6+.
Hobby i czas wolny
Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli Ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 2 pudełka na żetony żywności i przedmiotów, 1 pomarańczowa kostka ośmiościenna, 1 niebieska kostka dwunastościenna, 1 duża plansza główna z polami akcji, 4 plansze osady (po jednej dla każdego gracza), 1 mała plansza organizacyjna na łodzie, 4 dwustronne plansze wysp, 1 owalna plansza organizacyjna na szare żetony specjalne, 15 żetonów specjalnych, 2 żetony z polami akcji, rozszerzające planszę główną, 1 plansza z opisem faz każdej rundy, 11 plansz budynków, 8 żetonów wzgórz, 32 łodzie, 125 srebrnych monet, 146 drewnianych znaczników, 190 kart pomocników, 47 czerwonych kart broni, 346 żetonów dóbr, 7 żetonów kary Ting, 12 woreczków strunowych, instrukcja, dodatek do instrukcji, almanach.
Gra dla 1-4 graczy. Czas gry: 30 minut.
Wiek graczy: 12+.
”Uczta dla Odyna” jest sagą w formie gry planszowej. Jako przywódcy klanów będziecie rozwijać swoją kulturę, prowadzić wyprawy handlowe oraz plądrować dalekie krainy tak, jak robili to niegdyś ludzie nazywani "wikingami" (określenie, które w dzisiejszych czasach ma trochę inne znaczenie, niż miało pod koniec pierwszego tysiąclecia). Kiedy przodkowie dzisiejszych Skandynawów wyprawiali się na podbój, nazywali te podróże "Viking". Wikingowie nie byli jednak zwykłymi piratami. Byli też odkrywcami i osadnikami. Przykładowo, Leif Szczęśliwy (Eriksson) był pierwszym europejczykiem w Ameryce, na długo przed Kolumbem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Puerto Rico / Andreas Seyfarth. - Wrocław : Lacerta, [2008]. - 5 plansz, żetony ; wym. pudełka 22x31x7 cm + instrukcja.
Forma i typ
Gatunek
Pudełko zawiera : 5 plansz graczy, 1 plansza główna, 1 karta gubernatora, 8 kart postaci, 49 budynków, 54 żetony dublonów, 58 żetonów plantacji, 1 statek kolonistów, 100 kolonistów, 1 karta targowiska, 50 znaczników towarów, 5 statków 50 żetonów punktów, 26 dodatkowych budynków, instrukcja
Gra dla 2-5 osób. Czas rozgrywki : 90-150 min.
Wiek graczy: powyżej 12 lat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 4 plansze startowe, 30 kart mieszkańców wioski, 22 karty zadań, 48 kart lam, 60 żetonów terenu, 12 żetonów podpór, 36 żetowó plonów, 16 żetonów graczy, 24 żetony monet, notatnik, 33 znaczniki lam, laska pasterska, instrukcja.
Gra dla 2-4 graczy. Czas rozgrywki 30-60 min.
Na pudełku: Lamistyczna gra rodzinna.
Wiek 10+.
Hobby i czas wolny
Życie rolnika nie jest zbyt łatwe wśród tych wszystkich wzgórz i pagórków. Mimo to, uprawa ziemniaków, kukurydzy i kakao to zajęcie, które kochasz. Dziki krajobraz zapiera dech w piersiach, a na dodatek jest tu mnóstwo lam! Zakładaj swoje pastwiska na urodzajnych wzgórzach, a zebranymi z nich plonami karm lamy. W ten sposób pozyskasz lamy, które zamieszkają na Twoich pastwiskach. Punkty zwycięstwa zdobywasz za karmienie lam oraz realizację zadań, o ile Twoi przeciwnicy Cię nie wyprzedzą. W grze bardzo pomocni będą mieszkańcy okolicznych wiosek. Nie wahaj się więc zatrudniać ich, kiedy będziesz miał taką możliwość!Niestety, król Manuel I zmarł przed rozpoczęciem budowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartośc pudełka: 1 plansza, 7 figurek badaczy, 26 figurek kultystów, 3 figurki Shoggoo, 4 żetony pieczęci, 44 karty wskazówek, 12 kart reliktów, 24 karty przywołania, 7 kart badaczy, 4 karty pomocy, 12 kart przedwiecznch, 18 żetonów poczytalności, 1 kość poczytalności., instrukcja.
Liczba graczy: 2-4, czas gry: 40 min.
Wiek graczy: 14+
Hobby i czas wolny
Zestaw rozszerzeń z dodatku ”Domek: Słoneczna 156” pozwoli Wam cieszyć się rozgrywką w większej grupie - teraz będziecie mogli zagrać nawet w 5 lub 6 osób! Poza nowymi kartami pomieszczeń i dodatków, w pudełku znajdziecie dwa rozszerzenia: ”Plany budowy” (kieruj się projektem i zrealizuj wymagające zadania) oraz ”Rodzina i przyjaciele” (ożyw swój Domek zapraszając gości). Możecie włączyć je do rozgrywki przeznaczonej dla dowolnej liczby graczy - każdy z osobna albo oba jednocześnie. Rozszerzenie zawiera też wariant rozgrywki dla jednego gracza. Masz ochotę sprawdzić swoje umiejętności i poćwiczyć tworzenie własnego Domku? To może być bardzo wymagające wyzwanie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 1 dwustronna plansza, 16 żetonów punktacji, 73 żetony terenu, 1 worek, 5 znaczników punktacji, 6 żetonów odrzucenia, 6 parawanów, znacznik rund, 1 żeton gracza rozpoczynającego, 73 monety, instrukcja.
Gra dla 2-5 graczy. Czas gry 60 min.
Wiek graczy 8+.
Hobby i czas wolny
Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak, ten wspaniały krajobraz może oczarować każdego. Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednocześnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 240 kart miejsc, 60 kart owoców, 10 kart podwójnych owoców, 6 drewnianych znaczników zwierząt i 6 żetonów, 1 drewniany znacznik złodzieja, 5 żetonów owoców, 3 żetony jokerów, 3 żetony podwójnej tury, 1 instrukcja, 1 glosariusz.
Gra dla 2-5 graczy. Czas rozgrywki 25 min.
Wiek graczy 8+.
Hobby i czas wolny
Dawno, dawno temu był sobie wspaniały las, pełen przepięknych, kolorowych owoców, których smak zachwycał, a słodyczy nawet dziś nic nie dorówna. Najlepsze jest to, że owoce można było wyciskać, a ich soki mieszać, tworząc najpyszniejsze napoje, jakie możecie sobie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Zawartość pudełka: 24 żetony Centrum Handlowego Magic Maze, 4 pionki bohaterów, 12 żetonów "Nieczynne", 16 żetonów akcji, 1 klepsydra, 1 pionek "Zrób coś!", 1 notatnik punktacji, 1 arkusz naklejek, 1 żeton kradzieży,, instrukcja.
Gra dla 1-8 graczy. Czas rozgrywki 15 min.
Wiek graczy 8+.
Hobby i czas wolny
Po stracie całego swojego ekwipunku, Mag, Barbarzyńca, Elf i Krasnolud zmuszeni są ukraść z lokalnego centrum handlowego Magic Maze wyposażenie, które jest im niezbędne do wyruszenia na następną przygodę. Decydują się więc na wspólny skok na sklep, po którym razem będą musieli uciekać w kierunku wyjść, unikając podejrzliwych ochroniarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 794
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej