Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Książki
(17)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(2)
Gry i zabawki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia centralna
(3)
Wypożyczalnia dla dzieci
(1)
Oddział Dziecięco-Młodzieżowy
(5)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 17
(2)
Dział Informacji
(6)
Autor
Kańciurzewska, Anna
(2)
Augustynek, Andrzej
(1)
Berger, Dorita S
(1)
Brown, Steven (1952- )
(1)
Cieszyńska-Rożek, Jagoda (1955- )
(1)
Czerniak-Chojnacka, Dominika
(1)
Czerwińska, Kornelia
(1)
Foged, Jakob Worre
(1)
Galica, Agnieszka
(1)
Ganczarska, Małgorzata
(1)
Gałkowski, Tadeusz (1936-2020)
(1)
Goślicka, Elżbieta
(1)
Gubała, Magdalena (1982- )
(1)
Gudro-Homicka, Maria (1946- )
(1)
Hagen, Kim
(1)
Jasny, Magdalena (1963- )
(1)
Kaczorowska, Maria
(1)
Kisiel, Mirosław
(1)
Korendo, Marta
(1)
Kozdroń, Agnieszka
(1)
Kucharczyk, Izabella
(1)
Mentzen, Marianne
(1)
Miksza, Małgorzata (1957- )
(1)
Neuhaus, Cordula (1951- )
(1)
Ptak, Olga (1984- )
(1)
Rewilak, Agnieszka
(1)
Sawicka, Regina
(1)
Sawicki, Gerard
(1)
Scharwiess, Susan
(1)
Sikorska, Iwona (psycholog)
(1)
Sikorski, Wiesław
(1)
Silver, Dorte Herholdt
(1)
Ułaszewska-Żuk, Marta
(1)
Żuk, Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Dzieci
(20579)
6-8 lat
(13503)
0-5 lat
(9375)
9-13 lat
(9217)
Młodzież
(4674)
Pedagodzy
(18)
14-17 lat
(3628)
Szkoły wyższe
(771)
Studenci
(724)
Rodzice
(457)
Dorośli
(407)
Szkoły podstawowe
(406)
18+
(368)
Szkoły średnie
(214)
Nauczyciele
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(103)
Przedszkola
(88)
Gimnazja
(72)
Nauczyciele przedszkoli
(67)
Niewidomi
(63)
Niedowidzący
(54)
Klasa 1.
(45)
Klasa 3.
(42)
Klasa 2.
(41)
Logopedzi
(41)
Klasa 4.
(28)
Chorzy i niepełnosprawni
(23)
Dziewczęta
(23)
Klasa 6.
(22)
Menedżerowie
(22)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(22)
Szkoły ponadpodstawowe
(22)
Klasa 7.
(20)
Klasa 8.
(20)
Nauczanie początkowe
(20)
Kobieta
(19)
Klasa 5.
(18)
Bibliotekarze
(17)
Terapeuci
(17)
Harcerze
(16)
Nauczyciele nauczania początkowego
(16)
Psycholodzy
(15)
Psychoterapeuci
(15)
Przedsiębiorcy
(14)
Licea
(13)
Lekarze
(12)
Chłopcy
(10)
Gracze
(10)
Poziom podstawowy
(10)
Prawnicy
(9)
Osoby w wieku starszym
(8)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Handlowcy
(6)
Ukraińcy
(6)
Klasa maturalna
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Konserwatorzy zabytków
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Szkoły policealne
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chorzy
(3)
Chorzy na nowotwory
(3)
Katecheci
(3)
Kobiety
(3)
Logistycy
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Poziom rozszerzony
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Technikum
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Animatorzy kultury
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Chorzy z zespołem Aspergera
(2)
Doradcy personalni
(2)
Dowódcy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Ekonomiści
(2)
Finansiści
(2)
Głuchoniemi
(2)
Historycy
(2)
Kobieta ciężarna
(2)
Kosmetolodzy
(2)
Księgowi
(2)
Ojcowie
(2)
Polacy
(2)
Policjanci
(2)
Politycy
(2)
Seniorzy
(2)
Socjolodzy
(2)
Sędziowie
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Autyzm
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Matki i synowie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mnemotechnika
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niewidomi
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Proksemika
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Ptak, Olga (1984- )
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samoświadomość
(1)
Socjoterapia
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Opracowanie
(5)
Opowiadania i nowele
(3)
Gry edukacyjne
(1)
Gry planszowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Podręcznik dla lekarzy, pedagogów i studentów.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
"Wprowadzenie do psychologii" to podręcznik zawierający podstawową i aktualną wiedzę psychologiczną w szerokim zakresie. Omówiono szereg zagadnień: od biologicznych podstaw psychiki, poprzez pamięć, uczenie się, wywieranie wpływu, po zaburzenia psychiczne i ich leczenie. Książka adresowana jest do szerokiego grona czytelników interesujących się zagadnieniami psychologii i psychopatologii, zwłaszcza do lekarzy, pedagogów i studentów, nie tylko psychologii i medycyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka "Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu" odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja i pedagogika
Medycyna i zdrowie
Steve Brown wyjaśnia, jak stosować niefizyczne i fizyczne interwencje, aby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi były bezpieczne, kiedy przejawiają trudne zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja i pedagogika
Książka dla terapeutów wczesnej interwencji, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, a także dla studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, logopedii, polonistyki z logopedią, wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego. Autorki w przystępny sposób opisują wszystkie etapy rozwoju dzieci począwszy od pierwszego miesiąca aż do końca szóstego roku: motorykę, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowę, zabawę oraz rozwój społeczny. Publikacja ta stanowi kompendium wiedzy z psychologii rozwojowej. Zawiera wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dostosowanych do każdego etapu rozwoju, a także rodział poświęcony wczesnej nauce czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku.
Psychologia
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-058.53 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra dla 2-6 graczy. Czas rozgrywki: 40 min.
Zawartość pudełka: 1 plansza do gry ; 220 kart zadań ; 1 kostka do gry ; 5 pionków ; 30 kryształków ; instrukcja.
Na pudełku: "Gra, która uczy zmieniać zachowania".
Na pudełku: "Dobre relacje w pudełku".
Pozyskano w ramach realizacji projektu z programu "The Europe Challenge 2024". Grant The European Cultural Fundation.
Wiek graczy: 12+.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
W roku 2212 na Ziemi, dzięki amuletom zdobytym w kosmosie przez "Ocalałych", udało się opanować epidemię wrogości i egoizmu. Niestety ludzie nadal mieli ogromny problem z tworzeniem dobrych relacji. Nie potrafili zgodnie działać dla dobra naszej planety. Samotność stawała się coraz większym problemem. Weź udział w kolejnej kosmicznej podróży po amulety: mocy, szczerości, bliskości, wdzięczności i empatii. Ratuj Ziemię - wygraj relacje. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Engram)
Edukacja i pedagogika
Autorka po raz kolejny przygotowała publikację, która wprowadza w świat wartości, uczuć, budowania relacji, szacunku i etyki w wychowaniu młodego człowieka. Ten cenny materiał w postaci konspektów lekcji dla klas IV–VIII skierowany jest do nauczycieli, wychowawców i pedagogów i ma pomóc w pracy z uczniem w zakresie kształtowania kompetencji społecznych, rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie w trudnych dla ucznia sytuacjach. Jako polonistka, autorka proponuje do wykorzystania przykłady bohaterów literackich, metodę dramy i umiejętnie łączy je z rzeczywistymi sytuacjami. "W publikacji autorka proponuje metodę dramy, czyli wchodzenia w role i działanie w sztucznie wytworzonej sytuacji wychowawczej. Co ważne – wszystko odbywa się w bezpiecznym otoczeniu, a to pozwala przełożyć wyćwiczone reakcje na sytuacje, które mogą przydarzyć się w rzeczywistości. (…) Dobry nauczyciel pomoże uczniom teoretycznie wytworzyć i obserwować emocje u siebie – po to, by pokazać, że (…) można reagować inaczej, niż się to wydaje oczywiste w pierwszym odruchu; że można postępować mądrze lub bezmyślnie; dobrze lub źle. To ogromna zaleta tej książki". – Antoni Buchała, profesor oświaty, polonista, ekspert MEiN-u, autor publikacji o tematyce oświatowej, literackiej i teatralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.064.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacja adresowana do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich podopiecznych.
Rodzina, relacje międzyludzkie
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Na stronie 4. okładki: Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takim jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową.
Publikacja adresowana do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich podopiecznych.
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Publikacje z serii "Kreatywne Książeczki Terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316, [2] strony ; 23 cm.
(Engram)
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia
Neuroafektywna książka obrazkowa jest bogato ilustrowanym wprowadzeniem w tematykę ewolucji i wczesnego rozwoju mózgu, emocji i osobowości. Autorka w prosty sposób omawia takie zagadnienia jak autonomiczny system nerwowy, rozwój neuroafektywny, kora czołowa czy strefa najbliższego rozwoju. Przedstawia również model kompasu neuroafektywnego, czyli narzędzia służącego opisowi osobowości oraz wyszukiwaniu najkorzystniejszej pod względem emocjonal­nym strefy uczenia się dziecka lub osoby dorosłej. Połączenie krótkich, łatwych do zrozumienia tekstów na temat neuroafektywnego rozwoju z utrzymanymi w lekkiej i żartobliwej formie ilustracjami sprawia, że książka jest unikalnym i niezwykle użytecznym narzędziem nauki o emocjach, umiejętnościach społecznych i samoregulacji. Dlatego adresowana jest nie tylko do psychologów, pedagogów, nauczycieli czy innych osób zawodowo zajmujących się terapią lub udzielaniem wsparcia psychologicznego, ale także do rodziców, którzy chcą poznać kluczowe etapy rozwoju swoich pociech, aby jak najlepiej wspierać je w kształtowaniu podstawowych zasobów i umiejętności życiowych.
varia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.8 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie V uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2014. - 129 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Edukacja i pedagogika
[...] Przedmiotem rozważań książki pt. "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka" jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego (przygotowanego otoczenia). W rozdziale pierwszym, po krótkim nakreśleniu postaci M. Montessori w świetle jej biografii , ukazano jej drogę rozwoju jako pedagoga( od medycyny, poprzez psychiatrię, pedagogikę specjalną do pedagogiki ogólnej). W kolejnym rozdziale scharakteryzowano koncepcję rozwoju dziecka. Podkreślono te składniki poglądów M. Montessori, które stanowią o ich oryginalności w ujmowaniu aspektów rozwoju człowieka(„wrażliwe fazy”, „absorbująca psychika", „polaryzacja uwagi", „normalizacja", „horme", "mneme"). Uwypuklono cechy charakterystyczne w rozwoju dziecka w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa i okresu szkolnego. Za punkt centralny w opisie rozwoju dziecka przyjęto jego dążenie do samodzielności i niezależności (zagadnienie podmiotowości). Charakterystyka rozwoju dziecka stała się podstawą do opisu w rozdziale trzecim przygotowanego otoczenia, w którym dziecko odnajduje potrzebne impulsy do indywidualnego i społecznego rozwoju. W opisie uwzględniono aspekt materialny środowiska edukacyjnego (budynek, wyposażenie, pomoce rozwojowe Montessori), aspekt strukturalno – dynamiczny, tj. zasady konstrukcji otoczenia z naciskiem na zasadę porządku i wolności oraz aspekt osobowy, na który składa się grupa dzieci wymieszana wiekowo, nauczyciel, rodzice. W tym fragmencie książki skoncentrowano się na opisie przygotowanego otoczenia w przedszkolu. Scharakteryzowano grupy pomocy rozwojowych Montessori wraz z przykładami ich zastosowania w konkretnej pracy. Zamiarem było tu także ukazanie korelacji pomiędzy specyfiką rozwoju dziecka w ujęciu M. Montessori a aranżacją przygotowanego otoczenia w pomoce montessoriańskie zgodnie z wrażliwymi fazami.
W zakończeniu, analiza metateoretyczna doprowadziła do próby zdefiniowania wychowania w ujęciu M. Montessori i wyjaśnienia jej przesłania pedagogicznego. Uwypuklono także wartości pedagogiki M. Montessori, by wykazać aktualność tej koncepcji we współczesnych naukach o wychowaniu. Książkę zamyka biogram M. Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy. [Wydawnictwo]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik dla Rodziców)
Tytuł oryginału: Das hyperactive Baby und Kleinkind, 2003. - Na okładce podtytuł: jak zrozumieć objawy i znaleźć odpowiednie rozwiązania : poradnik. U góry strony tytułowej i okładki: Ucz się cierpliwości.
Medycyna i zdrowie
Nareście pomoc dla rodziców i całkiem szczególnych dzieci! Udane połączenie informacji naukowych z praktycznymi radami na co dzień. Szczegółowe przedstawienie wzorców zachowań nadpobudliwych ruchowo dzieci w pierwszym roku życia. Pomoc dla udręczonych rodziców dzieci w burzliwym okresie rozwojowym w 2. i 3. roku życia [...] Publikacja przeznaczona głównie dla rodziców, lecz zainteresuje również psychologów, pedagogów, studentów pedagogiki specjalnej i psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części połączonych jedną wspólną obwolutą.
Medycyna i zdrowie
Psychologia
Autyzm, afazja, dysfazja, to tylko niektóre pojęcia dotyczące niepełnosprawności umysłowej, z którymi spotykamy się w mediach lub fachowej literaturze. Ci którzy osobiście doświadczają choroby lub sprawują opiekę nad osobami niepełnosprawnymi nie zawsze potrafią, a często po prostu nie chcą dzielić się swoimi przeżyciami z innymi. Kiedy mija kwiecień, symbolicznie oznaczony kolorem niebieskim na znak solidarności i wsparcia osób z autyzmem oraz ich rodzin , w którym (2 kwietnia) obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, a następnie 5 maj czyli Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych. Kiedy kończy się charytatywny Światowy Bieg Wings for Life, często zapominamy, że niepełnosprawni żyją wśród nas. Dlatego książka „Kto ukradł jutro?” Olgi Ptak, powinna znaleźć się w rękach rodziców, opiekunów, pedagogów, psychologów, logopedów, psychoterapeutów, a byłoby znakomicie gdyby większość z nas zapoznała się z jej treścią. Treścią „ bolesną”, która nie pozostawi nikogo obojętnym wobec problemów niepełnosprawności w tym przypadku dotyczącej dziecka. I część książki, to relacja matki doświadczającej trudnego macierzyństwa, to próba nazwania tego, co wydaje się nie mieć nazwy, oraz uporządkowania świata pełnego oczekiwań i wyobrażeń związanych z macierzyństwem, a który rozpadł się całkowicie. Poznajemy niełatwe emocje Olgi, które niekiedy ją samą zaskakują, których nie sposób przewidzieć, a z którymi musiała nauczyć się żyć. Mama Olga zmaga się nie tylko z samą sobą ale również z nieprzyjaznym i nieprzychylnym osobom niepełnosprawnym światem, stawiającym przed nią przeszkody nie do pokonania. Być może jej doświadczenia, z którymi dzieli się z czytelnikiem w swojej książce pomogą tym wszystkim, którzy podobnie jak ona są na „ostrym dyżurze” od rana do wieczora. II część książki składa się z krótkich scen z życia niepełnosprawnego chłopca, który opowiada o swoim świecie, w którym wszystko jest nie tak jak chciałaby mama Olga. Leon szuka przyjaciela i właśnie jemu powierza swoje tajemnice. Wyróżnione graficznie litery, które pojawiają się na kolejnych stronach, pomimo pozornego nieładu tworzą wyraz PRZYJACIEL. Ta część może posłużyć wychowawcom, nauczycielom i pedagogom jako pretekst do rozmowy z dziećmi na temat niepełnosprawności, odmienności i tolerancji. Na uwagę zasługuje piękna opracowanie graficzne Dominiki Czerniak-Chojnackiej oraz wyjątkowa oprawa edytorska. Całość składa się bowiem z dwóch części, części spisanej przez OLGĘ i części będącej relacją LEONA. Obie połączone są ze sobą jedną obwolutą i scalająca okładki opaską, na której litery, z których składają się wyrazy MAMA i SYN wirują w chaotycznym nieładzie. Ten świadomy edytorski zabieg ma służyć podkreśleniu, że świat Olgi i Leona to jedna nierozerwalna całość. Mamy nadzieję, że lektura książki uwrażliwi czytelnika na problemy związane z niepełnosprawnością i nie pozostawi nikogo obojętnym. Wierzymy, że wiedza buduje akceptację i zrozumienie, a dzięki książce „Kto ukradł jutro?” możemy wpłynąć na budowanie społecznej wrażliwości wobec osób i rodzin, które zmagają się z niepełnosprawnością. Pamiętajmy, że świat przedstawiony w książce Olgi Ptak to nasz wspólny świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Domisie ; t. 5)
Dzieciaki je kochają. Rodzice i nauczyciele doceniają. Dlaczego? Bo wesołe, rozśpiewane i roztańczone. Domisiaki są wspaniałymi towarzyszami dziecięcych radości i smutków. Seria książeczek opowiadających o przygodach czworga mieszkańców Domisiowej Krainy, doskonale znanych z cyklu programów telewizyjnych, który cieszy się dużym uznaniem zarówno dzieci, jak i pedagogów. Książeczki opowiadają o codziennych radościach i smutkach Domisiów i ich przyjaciół, a poprzez zabawne perypetie bohaterów pokazują, jak ważna jest przyjaźń, uczą wartości, właściwego postępowania i zachowania w grupie rówieśników. Do każdej książeczki dołączona jest płyta VCD z bajką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Op/I
Książka
W koszyku
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Zaproponowane ćwiczenia mają charakter zabaw, można włączyć do nich element współzawodnictwa, czy wręczania nagród, ale wszystkie mają jedną cechę – wywołują radość i śmiech u dzieci. Ponadto pełnią one również funkcję diagnostyczną, pozwalając na dostrzeżenie trudności dziecka w określonym obszarze funkcjonowania. Wszystkie zawarte w książce „Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka” ćwiczenia, mają nie tylko za zadanie bawić, ale i rozwijać poszczególne zmysły oraz umiejętności. Iwona Sikorska posłużyła się sprawdzonymi w spotkaniach treningowych czy sesjach terapeutycznych przykładami, znakomitymi zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców. Na uwagę zasługuje fakt, że zabawy te są mało skomplikowane, a rekwizyty, które wykorzystują, znajdują się w posiadaniu każdego z nas. [Wydawnictwo, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przestrzeń w kształtowaniu relacji międzyludzkich / Wiesław Sikorski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 301, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja dofinansowana przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu.
Socjologia i społeczeństwo
W książce omówiono zagadnienia dotyczące bardziej świadomego korzystania z otaczającej nas przestrzeni do kształtowania naszego życia i codziennych relacji z innymi ludźmi. Przestrzeń wpływa bowiem na nasze emocje, tożsamość, postawy i zachowania, a w konsekwencji na sposoby porozumiewania się. Otoczenie fizyczne, w którym przebywamy, nie zawsze nam sprzyja, jednak po lekturze prezentowanej książki możemy mieć większy wpływ na to, żeby środowisko, w którym żyjemy, było nam bardziej przyjazne. Przestrzeń jest bowiem jak ukryty program sterujący naszym postępowaniem. Jest to program, który niejednokrotnie tworzymy sami, decydując się mieszkać i pracować w konkretnym miejscu, obcować z danymi ludźmi czy aranżować w określony sposób wnętrza naszych domów. [Difin]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.93 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.93 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej